Dimarts, 21 De Novembre De 2017
Pl. Serra del Cadí, 1 Tuixent, Josa i Tuixent - 25717 Telèfon: 973370202 Fax: 973370202
ajuntament@tuixent.ddl.net

Presentació del Municipi

Foto

El terme de Josa i Tuixén, situat a l'extrem oriental de la comarca, s'estén als vessants meridionals de la serra del Cadí, des del seu carener, on troba la màxima altitud al puig de la Canal Baridana (2.647), fins al coll de Port, al sud, entre la serra del Port del Comte i la roca del Migdia. Al nord-oest tanca el terme la serra Negra i al sud-est, la serra del Verd. Travessen el terme els rius de Josa i de la Mola, els quals, en unir-se, formen el riu de Lavansa. A Tuixent s'hi pot accedir per carretera asfaltada des de la Seu d'Urgell i des de Solsona. De Tuixent a Josa hi ha una pista de muntanya, que continua després fins a Gósol.

El romànic

Foto

Tres monuments constitueixen el legat romànic del municipi. Es tracta de l'església de Sant Esteve de Tuixent; la capella de Sant Jaume, que trobareu a tocar del camí que porta a Josa; i l'església de Santa Maria de Josa.